GAMLAMORMOR

Jag kommer ihåg när jag var liten, alla promenader vi gick i skogen, alla blommor vi plockade. Kommer ihåg alla historier du berättat för mig, om dina syskon, om gammelmorfar, din mamma och pappa.

När jag var liten så sa jag; "gammamomo sitta govlet". Det är bara en av många saker du berättat för mig vad jag har sagt som liten.

Jag har alltid beundrat dig för att du är så stark. Du har varit själv sedan gammelmorfar dog, för 40 år sedan. Du har klarat ALLT själv sedan dess. Du hugger ved, du bär ner den i källaren, du sköter eldningen i pannan så det inte blir kallt i huset..
Du har aldrig ens haft en golvmopp, de gånger du ska skura golvet så ligger du ner på knä med en trasa och en liten borste du drar fram och tillbaka.
När du behöver åka och handla ringer du själv och anmäler dig till färdtjänst som kommer en gång i veckan och plockar upp dig på vägen till Lammhult.

Varje gång jag kommer och hälsar på dig blir du så glad. Du har alltid blandat ihop alla namn, men jag har aldrig trott att du skulle glömma vem jag är på riktigt. Det gör ont i hela själen att du inte kommer ihåg alla minnen jag delar med dig.
Du är den bästa barnvakt jag någonsin haft. Jag älskar dig så mycket.

Någonstans inom dig så finns jag och alla minnen, det vet jag. Och jag lovar, jag kommer aldrig glömma bort dig.
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0